torsdag 3. juni 2010

Å være ung

Å være ung

En som er ung er en av lav alder, men eldre enn barn. I følge ordnett.no er dette definisjonen av ordet ung. Jeg skal ikke kaste meg inn i en diskusjon mot ordnett.no, men hva en lav alder er skulle jeg gjerne likt å vite, for der tror jeg vi alle har mange forskjellige oppfatninger. Å være ung er noe mange lenge prøver å klamre seg fast til ved å bruke mye spennende midler som ungdomskilde, med likeså mange spennende utfall. Jeg selv går under kategorien ungdom, noe som vil si at jeg er ung, men ikke voksen. For meg virker det som om staten ikke helt har bestemt seg for hvem som er ungdom og hvem som er voksen, for når det kommer til buss er vi plutselig voksne mennesker som må betale dobbelt så mye for bussen i det vi fyller 16, men når det gjelder kjøp av alkohol og bilkjøring, kan de ikke si nok ganger at man må være 18, altså VOKSEN for å få lov.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar